Pages

Wednesday, July 31, 2019

יממה וחצי לסגירת הרשימות: מאמצים לאיחוד נוסף בימין - ישראל היום

יממה וחצי לסגירת הרשימות: מאמצים לאיחוד נוסף בימין - ישראל היום

החל מהיום (רביעי) בשעה 11:00 עד מחר ב-00:00 יחלו בזו אחר זו להגיע למשכן הכנסת המפלגות השונות כדי להגיש את רשימותיהן לוועדת הבחירות. 

בימין, ישנם עדיין מאמצים להכניס את עוצמה יהודית אל תוך רשימת הימין המאוחד. בימין המאוחד מציעים לאיתמר בן גביר את המקום ה-8 וה-14, אולם האחרון דוחה הצעה זו ודורש את מקומות 5 ו-10. בתוך כך, בעוצמה יהודית ככל הנראה יחברו למפלגת "נעם" בראשות הרב טאו, והצדדים כבר חתמו על טיוטת הסכם.

אמש פרסמה איחוד הימין הודעה שבה נכתב: "בשעות האחרונות אנו עוסקים בחיבורים נוספים בימין מסביב לשעון. הוכחנו אתמול שטובת המחנה גדולה מטובתם האישית של כל אדם ושל כל מפלגה. כעת, על שותפינו בימין להפגין רצון דומה. אנו קוראים לידידינו בעוצמה יהודית: בואו איתנו. אל תסגרו את השער על אחדות גדולה בימין. זוהי שעת רצון לחיבור גדול. אנו מבקשים שתצטרפו כבר הערב".

על הדברים הללו הגיבו בחריפות בעוצמה יהודית: "נראה שהחברים בימין הלא מאוחד שמדברים על 'כמה חשובים הוויתורים', מוכנים להקריב בשביל כיסאולוגיה את ארץ ישראל, ורוצים פעם נוספת להשתמש בנו ולזרוק. ככה לא מתנהג מי ששלטון הימין חשוב לו. מתוך אחריות לקולות הימין, אנחנו רצים בנעם ובעוצמה".

בליכוד לוחצים על הימין המאוחד לצרף את בן גביר. בימין המאוחד השיבו ש"אם זה כל כך חשוב" לליכוד אז ש"ישריינו אותו אצלם". בליכוד הבהירו כי לא נותרו להם מקומות לשריין, לאחר החיבור עם מפלגת כולנו של משה כחלון לפני כחודשיים. 

משה פייגלין ומפלגת זהות ככל הנראה לא יהיו חלק מאיחוד בגוש הימין. שלשום פייגלין הכריז כי הוא ירוץ לבד והאשים את איילת שקד. 

"חברות וחברים יקרים, יצא המרצע מהשק", כתב פייגלין. "על אף שבאופן אישי הבאתי בבחירות האחרונות הרבה יותר קולות מאילת ומנפתלי (שחלקו ביניהם את הובלת הימין החדש), ועל אף שידנו מושטת לחיבור כבר למעלה מחודש, העדיפה שקד לנהל משא ומתן עם כל המפלגות שמימין לליכוד, מלבד זהות.

"זהות תרוץ בעצמה במלוא המרץ בכדי להבטיח שלמחנה החירות יהיה ייצוג מכובד מאוד בכנסת הקרובה. בכל הנוגע לטענות על פיצול קולות הימין - נא לפנות לאילת שקד".

לחץ על עמיר פרץ

בגוש השמאל נראה כי לא יבוצעו חיבורים נוספים. ועידת מפלגת העבודה תתכנס היום, ושם יצטרך היו"ר עמיר פרץ לאשר שריון עבורו במקום ה-8 וכן את האיחוד עם אורלי לוי-אבקסיס. למרות הלחצים על פרץ, הוא נכון לעכשיו איתן בדעתו שלא לבצע חיבור עם המחנה הדמוקרטי. 

ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, שמשובץ במקום העשירי ברשימת המחנה הדמוקרטי, קרא אתמול בסרטון בטוויטר לאיחוד גדול בשמאל. "זוהי קריאה אחרונה". בסרטון אמר ברק, "יש רק עוד יומיים לסגירת הרשימות, האיחוד בינינו נדרש ואפשרי. גנץ ולפיד, עמיר ואורלי, ציפי לבני, זוהי קריאה אחרונה, צו 8 לאחדות.

אהוד ברק קורא לאיחוד בשמאל // מתוך חשבון הטוויטר של אהוד ברק

"ההיסטוריה נמצאת במרחק נגיעה, וגם ההחמצה. ב-18 בספטמבר כשיתברר עם מי מהם קמנו בבוקר, לא תוכלו לרחוץ בניקיון כפיכם אם חלילה החמצנו. רק איחוד גדול יבטיח ניצחון, הוא ואין בלתו. זוהי קריאה אחרונה. אנחנו, המחנה הדמוקרטי, נכונים לאתגר, נכונים לכל איחוד, זה הזמן להתגייסות".

Let's block ads! (Why?)



2019-07-31 07:55:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNjc4NzUz0gEA?oc=5

קרא עוד >>>>


No comments:

Post a Comment