Pages

Monday, August 5, 2019

גנץ בביקורת מרומזת על לפיד: "חורבן בית המקדש נבע משנאת חינם" - ישראל היום

גנץ בביקורת מרומזת על לפיד: "חורבן בית המקדש נבע משנאת חינם" - ישראל היום

המתיחות בצמרת כחול לבן: לאחר שבכיר המפלגה, משה (בוגי) יעלון, העביר הבוקר (שני) ביקורת על הסרטון האנטי-חרדי שהעלה מטה הקמפיין של יאיר לפיד, כעת מצטרף גם יו"ר המפלגה בני גנץ ומתנער מהסרטון שהופץ על ידי חברו לצמרת המפלגה.

בציוץ שפרסם היום בטוויטר רשם: "בימים אלה, בהם אנו זוכרים שחורבן בית המקדש נבע משנאת חינם, אנו צריכים לאמץ סגנון שונה מזה של נתניהו, ולהרבות באהבת חינם".  עוד הוסיף: "עוצמתה של החברה בישראל טמונה באחדותה על כל חלקיה - חילונים כדתיים, יהודים ושאינם יהודים, שמאל וימין. זו הדרך הראויה למנהיגות ישראלית בעת הזו. מנהיגות ששמה את ישראל לפני הכל". 

התבטאות גנץ מגיעה בעקבות תגובה חריפה של המפלגות החרדיות ל"קמפיין ההסתה" של לפיד, כך הם טוענים, ודרישה מצד סגן שר הבריאות ויו"ר יהדות התורה יעקב ליצמן, שגנץ יתנער אף הוא מהסרטון: "קמפיין השנאה וההסתה של יאיר לפיד מהווה שיא חדש של אנטישמיות. מדובר בחציית קו אדום המזכיר תקופות אפלות בהן הוצגו יהודים כרודפי בצע והואשמו בהשתלטות על הקופה הציבורית", אמר ליצמן. 

ליצמן זועם // צילום: אורן בן חקון

"לפיד שגדל כילד שמנת, המשיך לגרוף הון ציבורי כפרזנטור בבנק ושדרן באולפני חדשות, לא רעדו ידיו כשעשק את ילדי ישראל כשר אוצר כושל, עד שהצלחנו להיפטר ממנו אחרי שנתיים ובכך הצלנו את המשק מקריסה אפשרית. כשניערתי את בגדיי מעל דוכן הכנסת אחרי שלפיד נגע בי, היו שאמרו לי שזה מוגזם. היום כולם מבינים שלפיד נותר אותו לפיד שכל עיסוקו בהפצת רעל של שנאה ושטנה בין האוכלוסיות והמגזרים". 

בנוסף ליצמן שב והבהיר היום כי מפלגתו לא תשב עם לפיד באותה קואליציה: "מר בני גנץ, כל עוד לא תתנער פומבית מקמפיין ההסתה הבוטה הזה, אתה שותף מלא ואחראי ישיר לפשע השנאה שמתבצע כלפי מגזר שלם בישראל, הנאבק על זכויותיו וצרכיו, ונאמן לערכיו ועקרונותיו".

גם יו"ר ש"ס, אריה דרעי, תקף את קמפיין כחול לבן, כששיתף בטוויטר תילום מתוך סרטון שהפיצה המפלגה וכתב: "אנטישמיות, אין מילה אחרת".

מוקדם יותר היום העביר כאמור גם בכיר הרשימה משה (בוגי) יעלון ביקורת על הסרטון. בראיון לגלי צה"ל אמר: "זה לא הסגנון שלי ושל גנץ. נפלט ללפיד משהו שנצטרך לברר בינינו, אנחנו לא בעד שיח שנאה".

ביקורת גם מצדו של יעלון // צילום: אורן בן חקון

גם ח"כ יועז הנדל, חברו של יעלון למפלגת תל"ם, אחת מהשלוש המרכיבות את רשימת כחול לבן, יצא נגד הסרטון: "לא אוהב את זה, השפה שלי אחרת".

בסרטון שעורר את הסערה נראית התכתבות וואטסאפ מדומיינת בקבוצה של הליכוד תחת השם "השותפים הטבעיים" ובה מוצגים סמוטריץ', דרעי וליצמן כמי שסוחטים את נתניהו והקופה הציבורית במיליוני שקלים בתמורה לנאמנותם.

Let's block ads! (Why?)



2019-08-05 12:41:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNjgwMTc10gEA?oc=5

קרא עוד >>>>


No comments:

Post a Comment