Pages

Thursday, August 15, 2019

מנהיג הדמוקרטים בסנאט: "החלטת ישראל תפגע ביחסים עם ארה"ב" - ישראל היום

מנהיג הדמוקרטים בסנאט: "החלטת ישראל תפגע ביחסים עם ארה"ב" - ישראל היום

החלטת שר הפנים אריה דרעי שלא לאפשר לחברות הקונגרס האמריקניות, הידיעות בעמדותיהן האנטי ישראלית, ראשידה טליב ואילהן עומאר, עוררה גל ביקורת במערכת הפוליטית האמריקנית.

מנהיג המיעוט הדמוקרטי בסנאט, הסנאטור צ'אק שומר תקף את ההחלטה וקיווה כי מדינת ישראל תשנה אותה. שומר טען כי ההחלטה עלולה לפגוע ביחסי ישראל ארצות הברית.

עוד בנושא:

"ההחלטה רק תפגע במערכת היחסים בין ארצות הברית וישראל ובתמיכה בישראל בארצות הברית", כתב שומר והוסיף: "אף חברה דמוקרטית לא צריכה לפחד מביקורת פתוחה.  תומכים רבים ל ישראל יתאכזבו עמוקות מההחלטה, שעל ממשלת ישראל לשנות".

מנהיג הדמוקרטים בסנאט, צ'אק שומר // צילום: איי.פי

גם מנהיגת הרוב הדמוקרטי בבית הנסחרים האמריקני, ננסי פלוסי ,הגיבה להחלטה ואמרה: "ההחלטה לסרב לקבל את אילהן עומאר וראשידה טאליב היא סימן לחולשה ומתחת לכבודה של מדינת ישראל". 

ביקורת גם מימין

לא רק בשמאל ביקרו את החלטת ממשלת ישראל. הסנאטור האמריק ני מרקו רוביו, שידוע כמתנגד של הנשיא טראמפ, אמר כי ההחלטה שלא להכניס על טליב ועומאר היא טעות וכי היא משחקת לידי הדמוקרטים הקיצוניים.

גם בשדולה הפרו ישראלית בוושינגטון, איפא"ק הביעו התנגדות להחלטה ואמרו: "אנחנו לא מסכימים עם התמיכה של ראשיד ואילהן במדיניות אנט יישראלית ונגד השלום.  אך אנו מאמינים כי כל נציג שנבחר באופן דמוקרטי בארצו תהברית צריך להיות מסוגל לבקר בישראל ולחוות את הדמוקרטיה הישראלית מקרוב". 

עומאר עצמה הגיבה לדברים ואמרה כי החלטתה של מדינת ישראל מהווה עלבון לערכים הדמוקרטים ומהדהדת את איסור כניסת המוסלמים של הנשיא טראמפ. "זה עלבון שראש הממשלה נתניהו, בלחץ הנשיא טראמפ, מונע כניסה של בכירים אמריקנים לשטחה של ישראל", כתבה עומאר. 

המתמודדת הדמוקרטית במירוץ לנשיאות, הסנאטורית אליזבת וורן, תקפה אף היא את ההחלטה הישראלית וכתבה בעמוד הטוויטר שלה כי: "ישראל לא מקדמת את האינטרס שלה כמדינה דמוקרטית, פתוחה או בעלת ברית אמיצה של ארצות הברית, בכך שהיא אוסרת על נבחרי ציבורל היכנס לשטחה בשל דעותיהן".

וורן המשיכה וכתבה כי: "זה צעד מביש וחסר תקדים. אני מפצירה בממשלת ישראל שתשנה את החלטתה ותאפשר לאילהן עומאר וראשידה טליב להיכנס לשטחה". 

Let's block ads! (Why?)



2019-08-15 18:05:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNjgzMTA10gEA?oc=5

קרא עוד >>>>


No comments:

Post a Comment