Pages

Tuesday, August 13, 2019

החשד להתעללות בלוד: הילדה נמצאה קשורה בצוואר ומלאה בדם - וואלה!

החשד להתעללות בלוד: הילדה נמצאה קשורה בצוואר ומלאה בדם - וואלה!

בית משפט השלום בראשון לציון דן הבוקר (שלישי) בהארכת מעצרם של אם ובעלה שנעצרו אתמול לאחר שבתה בת החמש נמצאה בביתם שבלוד כשהיא קשורה במקלחת בתנאי הזנחה ובמצב בריאותי רע. השניים, בני 36 ו-41, נעצרו בחשד להתעללות בילדה ומדובר במשפחה שאינה מוכרת ואינה מטופלת ברווחה על רקע ילדים בסיכון. מעצרו של הגבר הוארך עד ל-18 באוגוסט.

לדברי אחיו של החשוד הוא נשוי פעם שנייה כשיש לו ארבעה ילדים מאישתו הראשונה ו-11 ילדים מאישתו השנייה. לטענתו, הילדה בת החמש איננה שלו. אחיו אמר לוואלה! NEWS כי "הילדים לא, אצלי הרווחה לקחה את כולם, אנחנו לא מבינים איך הדבר קרה. שמענו על זה בטלפון, אני הסברתי לעורך דין, הילדה היא לא הבת שלו, היא מאבא אחר".

הטוען המשטרתי סיפר כי אתמול בשעות הערב המוקדמות התקבל דיווח על צעקות ובכי של ילד מתוך דירה. הם התכוונו לפרוץ לדירה מחשש לחיי אדם. "שוטרים שהגיעו למקום גילו דירה נעולה וצעקות של ילד", אמר. "הם נכנסו חבית בדיוק שבעל הבית הגיע ופתח אותן. בפנים אותרה ילדה כפותה חבולה בכל חלקי גופה בחדר אמבטיה שהיא מלאה בצרכיה ודם ואינה יכולה לזוז".

מנגד, לדבריו, החשוד מכחיש את חלק מהחשדות ובחלקם הודה. עוד טען נציג המשטרה כי החשוד, שלו אין עבר פלילי, "מכחיש שקשר את הילדה, אך מודה בשאר ההזנחה שהתבצעה במשך שנים. הילדה שהתה מספר רב יותר של שעות בבית שהוא נעול ללא אפשרות לצאת. יתרה מכך, החשמל בבית הורד על ידו".

הוא הזכיר כי "ההורים הם אלה שהשאירו אותה לבד, נעולה ללא אפשרות לצאת. אני מזכיר פעם נוספת הוא הייתה קשורה בידייה, רגליה ובצווארה שגם השוטר לא הצליח לפתוח".

מהילדה, שהועברה לקבלת טיפלו רפואי, לא נגבתה עדות בשל מצבה הקשה. השופט זכריה ימיני ביקש שרופא מהמכון לרפואה משפטית יבצע בה בדיקת פתולוגית, ככל הנראה על מנת לבדוק חשד לפגיעה מינית, או שתועבר לחזקת אפוטרופוס.

"הוא נורמטיבי, עובד ומופתע מכל מה שקורה"

עורכי דינו של אב המשפחה, שוקרי אבו טביק וחי אוזן, אמרו כי השניים מכחישים את המיוחס להם וכי הילדה צפויה להיחקר על ידי חוקר ילדים. עורכי הדין סיפרו לוואלה! NEWS כי "ההורים יצאו מהבית בשעות הצהריים המאוחרות, לקחו את שלושת הילדים הקטנים יותר ויצאו איתם. באיזה שלב התקשר שכן שמתגורר בבניין ואמר שהוא שומע צעקות מהדירה שלהם, האבא חזר לדירה, פגש את השוטרים ונעצר במקום".

עורכי הדין הוסיפו כי החשוד "הכחיש את המקרה של ההתעללות" במהלך החקירה. ולדבריהם הופתע לגלות את בתה של רעייתו במצב של הזנחה. לדבריהם, "הוא גם מעוניין לדעת מי עשה כזה דבר. הוא אמר בחקירה שלא יעלה על הדעת שהוא יעשה כזה דבר, אולי מישהו פרץ לדירה".

בנוסף לכך, הסבירו השניים כי הילדה לא רשומה ברישום האוכלוסין בשל היותה של אמה תושבת השטחים. "האימא נשאה לאבא בפעם השנייה, הם בתהליך של איחוד משפחות וזה לוקח זמן ובגלל זה היא לא רשומה במרשם אוכלוסין. אין תלונות מהעבר על הזנחה. האבא הוא נורמטיבי, עובד, אין תלונות בגין אלימות וגם הוא מופתע מכל מה שקרה".

במקביל, מחלקת הרווחה בעיריית לוד תבצע היום סקירה על מצבה של הילדה. לאחר מכן, יוחלט האם להוציא צו חירום להרחקת הילדה מבית משפחתה. בשלב זה רשויות הרווחה מחפשות משפחת אומנה שתקלוט אותה בחברה הערבית.

הילדה אותרה אתמול בתנאים קשים, לאחר שלמשטרה הגיע דיווח על קולות בכי מהדירה. השוטרים שפרצו לתוך הדירה מצאו את בת החמש במקלחת וחילצו אותה מהמקום. לאחר מכן היא פונתה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים אסף הרופא שבצריפין כשהיא במצב בינוני.

המקרה החמור הועבר לידיעת הרווחה רק לאחר שהילדה פונתה לבית החולים. היא לא הייתה מוכרת לרווחה בלוד עד אתמול, אך אחיה היו מוכרים למחלקת הרווחה בעיר, כי הם מטופלים על ידי מנהל מוגבלויות. כוננית הרווחה בלוד דיווחה כי שלושה ילדי המשפחה הנוספים, בני שנתיים, שלוש וארבע שוהים אצל דודם שלקח אותם תחת חסותו.

(עדכון ראשון: 11:10)

Let's block ads! (Why?)



2019-08-13 09:54:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiJWh0dHBzOi8vbmV3cy53YWxsYS5jby5pbC9pdGVtLzMyNTI5NTTSAQA?oc=5

קרא עוד >>>>


No comments:

Post a Comment