Pages

Friday, August 9, 2019

המצוד אחר רוצחי החייל נמשך: החיפושים של כוחות הביטחון מתמקדים באזור חברון - ישראל היום

המצוד אחר רוצחי החייל נמשך: החיפושים של כוחות הביטחון מתמקדים באזור חברון - ישראל היום

כוחות צה"ל ממשיכים גם הבוקר (שישי) במצוד אחר החוליה שביצעה את הפיגוע שבו נרצח אתמול דביר שורק. עיקר המאמץ הוא אמנם מודיעיני בהכוונת השב"כ, אך עם זאת, כוחות מיוחדים פועלים מאז שעות הלילה בעיקר במרחב העיר חברון ובעיירה חלחול, בעקבות מידע שעשוי להוביל אל החוליה, שעל פי ההערכות מונה שלושה מחבלים. במקביל, נערכת פעילות במקומות נוספים. 

צילום: דובר צה"ל

בקרב גורמי הביטחון, לאור ההיכרות עם שיטת הפעולה של חוליות הטרור, לא ניתן לשלול שהחוליה התפצלה, ושבעזרת סייענים מקומיים חבריה מסתתרים במקומות שונים. בצה"ל ממשיכים לשמור על ערנות וכוננות גבוהה, מחשש לפיגוע נוסף. הדגש בקרב הכוחות הוא על ניתוח של נתיב הבריחה, וגילוי מקומות מסתור אפשריים.

המצוד אחרי המחבלים נמשך // צילום: דובר צה"ל

אתמול בערב הגיעו הרמטכ"ל כוכבי ומפקד פיקוד מרכז האלוף נדב פדן לזירת הפיגוע. הם קיימו הערכת מצב בשטח, שבה קיים סקירה מפקד החטיבה המרחבית עציון אלוף-משנה דוד שפירא, וכן קיבלו סקירה בחדר הפיקוד של החטיבה בהשתתפות נציגי השב"כ והמשטרה. כמו כן, הכוחות בגזרת יהודה ושומרון תוגברו. 

עוד בנושא: 

ראש הממשלה נתניהו ביקר אתמול אחרי הצהריים בשדה ליד מגדל עוז שבו נרצח שורק, ושלח תנחומים למשפחה. "אמרתי הבוקר שארץ ישראל נקנית בייסורים. איבדנו כאן את דביר, בן יקר, משפחת שורק איבדה את הסבא לפני שנים אחדות. ליבנו איתם. אנחנו מחבקים אותם בשעתם הקשה".

דביר שורק הובא אתמול למנוחות בבית העלמין בעפרה // צילום: מירי צחי

נתניהו אמר שהגיע לזירה מהקריה, שם קיבל עדכונים שוטפים, ותדרוך של ראש השב"כ. "התשובה שלנו למרצחים היא כפולה: הם באים להרוס ואנחנו בונים. ידנו תשיג אותם ונבוא איתם חשבון. החקירה מתקדמת והיא בעיצומה, אני יכול רק לומר לכם שרואים כאן את הסיבוב שהרכב עשה אחרי מעשה הפשע והרצח.

"אני אציין שבשנים האחרונות כוחות הביטחון בהנהגת השב"כ מצאו את כל המרצחים, ואין לי ספק על סמך מה ששמעתי שנשיג את מי שביצע את הרצח הנורא הזה".

ראש הממשלה בזירת הפיגוע // צילום: אורן בן חקון

אתמול בבוקר הותר לפרסום שמו של שורק, תושב עפרה שהתחייל לצה"ל אבל לא הספיק לשרת, מפני שעדיין למד בישיבת הסדר במסגרת שנת השירות. שורק אינו קורבן הטרור הראשון במשפחה. בשנת 2000 נהרג סבו, הרב בנימין הרלינג ז"ל, תושב קדומים כבן 64, מירי פלשתינים על הר עיבל.

גופתו של שורק נמצאה הלילה עם סימני דקירה סמוך למגדל עוז לאחר שנעדר מביתו משעות ערב ולא ענה לשיחות טלפון מחבריו ובני משפחתו. כוחות חטיבה מרחבית עציון שהוקפצו לאזור ערכו סריקות נרחבות ואיתרו בסיוע גששים את גופת הנעדר בשלוש לפנות בוקר.

Let's block ads! (Why?)



2019-08-09 05:59:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNjgxMzM50gEA?oc=5

קרא עוד >>>>


No comments:

Post a Comment