Pages

Friday, August 16, 2019

שוקל לבקש חסינות: השר חיים כץ התפטר מהממשלה - סרוגים

שוקל לבקש חסינות: השר חיים כץ התפטר מהממשלה - סרוגים

שוקל לבקש חסינות: השר חיים כץ התפטר מהממשלה

  כץ, בכניסה לישיבת ממשלה. ארכיון (צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90)

שר הרווחה חיים כץ, יעזוב את תפקידו בראשות משרד הרווחה, במטרה להקדים את פיטוריו לאור בקשתו הצפוייה בעניין של היועץ המשפטי לממשלה מראש הממשלה נתניהו. עם זאת, כץ שוקל לבקש חסינות מהכנסת.

כץ, לא חיכה לפיטורים עד לאחר שהפסיקה מחייבת אותו עם הגשת כתב אישום והקדים כאמור את המועד, זאת חודש וחצי לפני מועד הבחירות לכנסת.

בזמן הנותר ישקיע כץ את כל כוחו בבקשה לחסינות מהותית, הזמן המשוער לבקשה מוערך ב- 30 יום ובסיומם, קרוב למועד הבחירות לכנסת הבאה – תקיים הכנסת דיון בנושא החסינות.

עורכות דינו של כץ: "ישקול לבקש מהכנסת חסינות מהותית"

עורכות הדין נוית נגב ויאנה פוגל-סלוצניק, באות כוחו של השר חיים כץ, מסרו אתמול בתגובה על החלטת היועמ"ש: "אנו מברכות על החלטת היועץ המשפטי לממשלה לגנוז את תיק החקירה נגד השר כץ במה שכונה 'פרשת התעשייה האווירית' – עניין קלוש מלכתחילה – שהשר אף לא הוזמן לשימוע לגביו.

"במה שכונה 'פרשת ניירות הערך', לגביו קיימנו לפני כ- 10 חודשים שימוע מפורט בפני היועץ המשפטי לממשלה, יוחסו לשר כץ בכתב החשדות עבירת שוחד ועבירת קבלת דבר במרמה. לטעמנו, לא היה לכך בסיס עובדתי ומשפטי, ואנו מברכות על כך שהיועץ המשפטי לממשלה קיבל בעניינים אלה את עמדתנו שהוצגה בפניו בשימוע. בכל פעולותיו כחבר כנסת וכשר פועל השר כץ באופן ענייני ונטול פניות, לטובת הציבור.

"בייחוס עבירה של הפרת אמונים יש ניסיון לקבוע, על גבו של חיים כץ, דרישות ונורמות שאינן קיימות במציאות בהליכי חקיקה במדינה דמוקרטית, ועלולות להטיל מגבלות בלתי סבירות על תפקודה של הכנסת. נזכיר, כי ועדת האתיקה של הכנסת שדנה בעניין כבר ב-2011 מצאה אמנם טעם לפגם בהתנהלותו של כץ, אך סברה שהדברים אינם עולים אף כדי עבירה אתית.

"בנסיבות אלה, ישקול השר חיים כץ לבקש מהכנסת לקבוע כי חלה עליו חסינות מהותית".

עוד באותו נושא

סופית: כתב אישום נגד חיים כץ על מרמה והפרת אמונים


היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הכריע בפרשת המניות, והחליט להגיש כתב אישום נגד כץ בגין עבירות מרמה והפרת אמונים. בעקבות ההחלטה כץ ייאלץ להתפטר מהממשלה עוד לפני הבחירות.

על פי החשד, כץ עזר לאיש שוק ההון מרדכי בן ארי בקידום חקיקה בכנסת, זאת בניגוד לחוק ובניגוד עניינים חריף. עבירת השוחד שיוחסה לכץ בתחילת חקירת הפרשה הוסרה מכתב האישום הסופי בעקבות השימוע שנערך לו.

כץ, 72, מתגורר עם אשתו בשייוב שהם ולהם שני ילדים. הוא נכנס למשרד הרווחה בשנת 2015, ויסיים כעת 4 שנים של כהונה בתפקיד. במקביל, ימשיך לשמש גם כיו"ר קבוצת הידידות הפרלמנטרית ישראל-גרמניה וכן כיו״ר מרכז הליכוד.

Let's block ads! (Why?)



2019-08-16 14:22:38Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiogFodHRwczovL3d3dy5zcnVnaW0uY28uaWwvMzY1MTU3LSVENyU5NCVENyVBOSVENyVBOC0lRDclOTclRDclOTklRDclOTklRDclOUQtJUQ3JTlCJUQ3JUE1LSVENyU5NCVENyVBQSVENyVBNCVENyU5OCVENyVBOC0lRDclOUUlRDclOTQlRDclOUUlRDclOUUlRDclQTklRDclOUMlRDclOTTSAQA?oc=5

קרא עוד >>>>


No comments:

Post a Comment