Pages

Tuesday, November 12, 2019

סבב הלחימה: צה"ל תוקף בעזה במקביל להימשכות הירי; בנט הכריז על מצב מיוחד בעורף - ישראל היום

סבב הלחימה: צה"ל תוקף בעזה במקביל להימשכות הירי; בנט הכריז על מצב מיוחד בעורף - ישראל היום

עדכונים שוטפים

16:10: שר הביטחון, נפתלי בנט, קיבל את המלצת הדרגים המקצועיים והכריז על מצב מיוחד בעורף ביישובים הנמצאים בטווח שבין 0-80 ק"מ מרצועת עזה.

ההכרזה תקפה ל-48 שעות, אלא אם בוטלה לפני כן ע"י הממשלה או ע"י שר הביטחון. השר יכול להאריך את תוקפה של ההכרזה באישור הממשלה ע"י משאל טלפוני בין השרים.

שר הביטחון העביר הודעה בנושא למזכיר הממשלה וכן ליו"ר ועדת חוץ וביטחון.

16:00: צה"ל החל בגל תקיפות נוסף ברצועה. דובר צה"ל בערבית תא"ל אביחי אדרעי: "מטוסי קרב וכלי טיס אחרים פשטו לפני זמן קצר על כמה מטרות טרור השייכות לג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה.

הפצצה במרכז רצועת עזה

"בין המטרות, הופגזו מתחם אימונים ואתרים תת קרקעיים לאחסון וייצור אמל"ח אשר הג'יהאד הקדיש להם משאבים גדולים וזמן ארוך. צה"ל רואה בחומרה את שיגורי הרקטות לעבר שטחי ישראל ואת הניסיון לפגוע באזרחי ישראל. צה"ל ימשיך להגן על אזרחי ישראל ולפעול לפי הצורך".

15:30: 39 בני אדם טופלו על ידי צוותי מד"א, כולם במצב קל.

15:25: ראש הממשלה נתניהו זימן את ראשי כחול לבן, בני גנץ וגבי אשכנזי (יו"ר ועדת חוץ וביטחון) לפגישה ביטחונית.

15:20: טנקים של צה״ל תקפו לפני זמן קצר שלוש עמדות צבאיות של ארגון הטרור גא״פ ברצועת עזה.

15:00: דוברות שער הנגב: בהמשך למטח הירי האחרון, אותרה נפילה באחד מישובי שער הנגב. אין נפגעים בגוף. נזק קל נגרם לרכוש.

14:30: דובר צה"ל מסר כי צה"ל החל בגל תקיפות נוסף נגד יעדי טרור ברצועת עזה.

מצב חירום בדרום ובגוש דן

בעקבות התקיפה והמתחים הכבדים בתגובה, מיישובי עוטף עזה ועד לגוש דן, פיקוד העורף פרסם הנחיות מיוחדות: על פי ההנחיות לא יתקיימו לימודים ופעילויות חינוכיות. פיקוד העורף הורה על ביטול עבודה למעט מקומות בהם יש מרחבים מוגנים.

פגיעה בבית בנתיבות // צילום: Newsenders

כמו כן, הוחלט על חסימות צירים ואזורים סמוכים לגדר המערכת בעזה. בין הצירים שייחסמו: צירי הגישה החקלאיים מערבית לכביש 232, והצירים הבאים לשני הכיוונים: כביש מס׳ 4 - מצומת זיקים ועד צומת נתיב העשרה, כביש מס׳ 34 - מצומת יד מרדכי ועד כביש הגישה לקיבוץ ארז, כביש מס׳ 232 - מצומת מפלסים ועד לצומת כפר עזה.

עוד בנושא

בנוסף, תיאסר כניסה לגבעת ״קובי״ בשדרות, אנדרטת ״החץ השחור״, גבעת הפעמונים ע״ש אסף סיבוני ז״ל, גבעת נזמית, וגבעת ״הפרש הבודד״. במקביל, הוחלט על סגירת חוף זיקים למבקרים, ועצירת תנועת הרכבות בין תחנות אשקלון לשדרות. עוד הדגישו בצה"ל כי אין לעצור בשולי הכביש במהלך הנסיעות באזור העוטף מטעמי ביטחון אישי. 

אבו אלעטא: "פצצה מתקתקת"

בהאא' אבו אלעטא, שחוסל הלילה בביתו שבעזה, חולל הלכה למעשה את רוב פעילות הגא"פ ברצועת עזה, והיווה "פצצה מתקתקת". אבו-אלעטא הוביל ועסק באופן ישיר בפיגועים ובניסיונות לפגע באזרחי ישראל ובחיילי צה"ל במתווים שונים ובהם ירי רקטי, ירי צליפה, שיגור רחפנים ועוד. הוא אחראי למרבית הפיגועים בשנה האחרונה מרצועת עזה, ימי הקרב סמוך ליום הזיכרון, ירי על פסטיבל שדרות ב-25 באוגוסט 2019, והאחרון שבהם ירי מטח הרקטות לעבר העיר שדרות ויישובי העוטף, ביום שישי ה-1 בנובמבר 2019.

הבכיר שחוסל קידם בימים האחרונים מוכנות למימוש מיידי של פיגועים במתווים שונים נגד אזרחי ישראל וחיילי צה"ל, בהם אימון חוליות לפיגועי חדירה וצליפה, שיגור רחפנים, והיערכות לירי רקטי לטווחים שונים. פעולת הסיכול שבוצעה בשיתוף פעולה של צה"ל ושירות הביטחון הכללי, על בסיס מודיעין מדויק ויכולות מבצעיות גבוהות, מהווה מהלך מנע ממוקד ונקודתי להסרת איום ממשי של ארגון הגא"פ.

שריפה במפעל בשדרות // צילום: Newsenders

לאחר החיסול איים ראש הלשכה המדינית של חמאס אסמעיל הנייה על ישראל ואמר כי "אנחנו מביעים את כאבנו העמוק על חיסולו של בהאא' אבו אלעטא. מדיניות החיסולים של ישראל לא תצליח להרתיע אותנו".

השתתפו בהכנת הידיעה: לילך שובל, גדי גולן, אריאל כהנא

Let's block ads! (Why?)



2019-11-12 13:35:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzA2NDk30gEA?oc=5

קרא עוד >>>>


No comments:

Post a Comment