Pages

Friday, August 9, 2019

אביו של דביר שורק ז"ל: "אני מקווה שהוא לא ראה את פני הרשע לפני שנרצח" - ישראל היום

אביו של דביר שורק ז"ל: "אני מקווה שהוא לא ראה את פני הרשע לפני שנרצח" - ישראל היום

אביו של דביר שורק שנרצח אתמול (חמישי) בפיגוע בגוש עציון, יואב שורק, מסר הבוקר הצהרה מיוחדת בביתו שבעפרה. "אני מקווה שהוא לא ראה את פני הרשע לפני שנרצח".

יואב שורק אמר, "היו לי כמה דקות שפתחתי קצת את הפייסבוק וראיתי שכתבו המון דברים יפים עליו, ואנחנו מקבלים פה זרם של אנשים שמשלימים לנו את הדברים שאנחנו לא יודעים עליו. כמו שאמרתי אתמול, אני אמנם שמח ששרים וח"כים באו אתמול להלוויה, כי באמת זה דבר שצריך לעשות, אבל לא רציתי שיהיו נאומים פוליטיים. לצערי אין חידוש בזה שיהודים נהרגים על ידי טרוריסטים ערבים, זה מלווה אותנו הרבה מאוד זמן". 

צילום: יוני ריקנר

שורק התייחס לחקירה, ואמר שהוא לא קיבל את התוצאות הראשוניות שלה. "אני מאוד מקווה שזה כמו שאני מדמיין שזה קרה. שהוא הלך לתומו והותקף מאחור, ולא הספיק לראות את הפרצוף הרשע מול העיניים אלא עלה בטהרה לשמיים, ולא מתוך מאבק שנכשל". 

שורק התייחס לתגובה לפיגוע, ואמר: "יש הרבה שדיברו על הסדרת יישובית ותגובות ציוניות הולמות, אני באופן אישי לא אוהב את השיח הזה. אני לא חושב שהקורבנות צריכים להוביל את מפעל ההתיישבות. את המקום הזה צריך להסדיר כי צריך להסדיר, לא כי מישהו נרצח. דביר נולד לפני כמעט 19 שנים. המקום לא היה מוסדר אז, וגם לא היום. אין סיבה שזה לא יקרה, מדובר בפחדנות ובעצלנות של הדרגים הכי גבוהים במדינה. זה לא קשור בכלל לזה שמישהו נרצח, זה לא מנוף למשהו אלא טרגדיה".

"דביר עוד לא לבש מדים, מבחינת הצבא הוא נחשב חלל צה"ל, אבל לנו היה חשוב לעשות הלוויה אזרחית, כי בשבילנו זה מי שהוא היה. הוא היה אמור להתגייס במרץ לשריון. היד הארוכה של צה"ל, עם כל הכבוד לכך שהיא מונעת דברים כאלה, אבל אחרי שזה קרה, בטח כשמשחררים מחבלים באיזה עסקה, זה בעיניי לא מנחם או חשוב. לא שאני מאחל חיים טובים למנוול, אבל זה לא יחזיר לנו את דביר". 

עוד בנושא: 

אמש כ-1500 אנשים הגיעו ללוות את דביר שורק למנוחות, בבית העלמין האזרחי ביישוב עפרה. הם שרו במשך דקות ארוכות שירי אבל. מוקדם יותר הערב הודיעו בני משפחתו שהם תורמים את אבריו, וכי קרניות עיניו יונצלו ויושתלו בחולים. "אם היינו יכולים לשאול את דביר - זה היה רצונו", כך נמסר מהמשפחה. 

צילום: שמואל בוכריס

אביו של דביר, יואב, ספד לו בלוויה: "דביר היקר והאהוב שלנו, בעוד ימים אחדים היינו צריכים לחגוג לך 19. אני חושב על 19 השנים האלו ולא יכול שלא לחייך. זכרונך מעלה פנים מאירות, חשיבה חיובית, תום ואהבת אדם. אולי משהו מהחיוביות שלך ממשיך להקרין עלינו כל העת. לעיתים קרובות התבוננתי עלייך מהצד בפליאה, הייתה לך אישיות כובשת שלא יכולתי לעמוד על טיבה. 

כ-1,500 איש הגיעו להלוויה // צילום: מירי צחי

"קיבלנו מתנה ל-19 שנה, שהפיצה אור וטוב על המשפחה ומחוצה לה, בלי יומרנות ובלי ציניות. על המתנה הזאת אמרתי ואני אומר שוב: ה' נתן וה' לקח, יהי שם ה' מבורך. ה' לקח ואנחנו לא יודעים איך נמצא כוחות להמשיך. אבל נמשיך עם האהבה ועם עשיית הטוב, נמשיך להוסיף אור וטוב למרות הכאב, נבחר בחיים ונמשיך להפיץ אור. תהיה נשמתך צרורה בצרור החיים".

סבו של דביר, טוביה שלזינגר, עלה לספוד לו אך נחנק מדמעות, וסיים אחרי מילים ספורות. 

רב הישיבה שבה למד דביר, הרב שלמה וילק, ספד לו, אך קודם הודה לכוחות הביטחון: "עשר דקות אחרי שדיווחנו לצבא על היעדרותו של דביר, שעה אחרי שהבנו שהוא נעדר, הצבא התייצב במקום, הם גייסו מאות אנשים בגזרת בנימין ובגזרת איו"ש שנרתמו למצוא את דביר, ואני רוצה להגיד להם תודה. חיפשנו את דביר בשבילם ובצידי הדרך עד שמצאנו את הגופה, והם חיזקו אותנו ואנחנו אותם. ממפקד האוגדה ועד אחרון השוטרים. 

"היו הרבה דיבורים בחדשות על זה שהיינו צריכים לשמור לדביר על הגב, אבל אני רוצה לעסוק בלשמור על הפנים, על הפנים המאירות שהיו לדביר. החוויה שלי ממנו אחרי שנה שהוא היה בישיבה זה שהוא באמת חי את החיים. הוא עשה את הכל בשקט ובפשטות. את הפשטות הזאת ניקח הלאה, ננסה לחיות באהבה ובשמחה על כל דבר".

"נמשיך להפיץ את הטוב והאור למרות הכאב" // צילום: אורן בן חקון

כוחות צה"ל ממשיכים גם הבוקר (שישי) במצוד אחר החוליה שביצעה את הפיגוע. עיקר המאמץ הוא אמנם מודיעיני בהכוונת השב"כ, אך עם זאת, כוחות מיוחדים פועלים מאז שעות הלילה בעיקר במרחב העיר חברון ובעיירה חלחול, בעקבות מידע שעשוי להוביל אל החוליה, שעל פי ההערכות מונה שלושה מחבלים. במקביל, נערכת פעילות במקומות נוספים. בקרב גורמי הביטחון, לאור ההיכרות עם שיטת הפעולה של חוליות הטרור, לא ניתן לשלול שהחוליה התפצלה, ושבעזרת סייענים מקומיים חבריה מסתתרים במקומות שונים. בצה"ל ממשיכים לשמור על ערנות וכוננות גבוהה, מחשש לפיגוע נוסף. הדגש בקרב הכוחות הוא על ניתוח של נתיב הבריחה, וגילוי מקומות מסתור אפשריים. 

דביר שורק // צילום: באדיבות המשפחה

ראש הממשלה נתניהו ביקר אתמול אחרי הצהריים בשדה ליד מגדל עוז שבו נרצח דביר שורק. "ידנו תשיג את המחבלים ונבוא איתם חשבון". בביקורו בזירה, נתניהו שלח תנחומים למשפחת שורק: "אמרתי הבוקר שארץ ישראל נקנית בייסורים. איבדנו כאן את דביר, בן יקר, משפחת שורק איבדה את הסבא לפני שנים אחדות. ליבנו איתם. אנחנו מחבקים אותם בשעתם הקשה".

ראש הממשלה אמר שהגיע לזירה מהקריה, שם קיבל עדכונים שוטפים, ותדרוך של ראש השב"כ. "התשובה שלנו למרצחים היא כפולה: הם באים להרוס ואנחנו בונים. ידנו תשיג אותם ונבוא איתם חשבון. החקירה מתקדמת והיא בעיצומה, אני יכול רק לומר לכם שרואים כאן את הסיבוב שהרכב עשה אחרי מעשה הפשע והרצח. 

"אני אציין שבשנים האחרונות כוחות הביטחון בהנהגת השב"כ מצאו את כל המרצחים, ואין לי ספק על סמך מה ששמעתי שנשיג את מי שביצע את הרצח הנורא הזה".

ראש הממשלה בזירת הפיגוע // צילום: אורן בן חקון

שורק היה תושב עפרה שהתחייל לצה"ל, אבל לא הספיק לשרת מפני שעדיין למד בישיבת הסדר במסגרת שנת השירות. הוא אינו קורבן הטרור הראשון במשפחה. בשנת 2000 נהרג סבו, הרב בנימין הרלינג ז"ל, תושב קדומים כבן 64, מירי פלשתינים על הר עיבל. גופתו של שורק נמצאה בכביש בין כיכר אפרת ומגדל עוז בצידי הדרך, כשעליה סימני דקירה. אחת ההערכות הראשוניות היא שהחייל נרצח, והחשש נכון לעכשיו הוא שמדובר בחוליה שתפעל שוב. הצבא הנחה לעצור את כל הטיולים בשטחים הפתוחים בגזרת איו"ש, לא כולל בקעת הירדן. ניתן לעשות פעילות ביישובים או במרכזי מבקרים.

Let's block ads! (Why?)



2019-08-09 08:18:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNjgxMzU10gEA?oc=5

קרא עוד >>>>


No comments:

Post a Comment