Pages

Saturday, August 17, 2019

בעקבות פרשת טלאיב: חברי קונגרס דמוקרטים מבקשים לפעול נגד נציגי ישראל בארה"ב - ישראל היום

בעקבות פרשת טלאיב: חברי קונגרס דמוקרטים מבקשים לפעול נגד נציגי ישראל בארה"ב - ישראל היום

חברי הקונגרס במפלגה הדמוקרטית שוקלים לפעול נגד בכירים בממשלת ישראל ובממשל טראמפ, בעקבות החלטת ישראל למנוע את כניסתם של חברות הקונגרס אילהן עומאר ורשידה טלאיב לישראל.

 

כתריסר חברי קונגרס, ביניהם יהודים, החלו בדיונים כיצד לתקשר את "חוסר האמון העמוק" כהגדרתם בנציגים ישראלים, ביניהם שגריר ישראל בוושינגטון, רון דרמר, ושגריר ארה"ב בישראל, דיוויד פרידמן. חברי הקונגרס שוקלים להצהיר על אי אמון בדרמר, ולבקש לפתוח חקירה על התנהלותו של פרידמן.

 

"אנו בודקים את כל האפשרויות שלנו", אמר בכיר בקונגרס לאתר mcclatchydc.com. "בכל הנוגע לדרמר - כבר היה בעבר חוסר אמון מצידנו, אבל עכשיו יש חוסר אמון קשה. לא ברור אם הוא מייצג את ממשלתו: הוא הבטיח הבטחות שהוא לא קיים ושלא ברור אם אי פעם היה לו סיכוי לקיים". כזכור, השגריר דרמר הבטיח בשבועות האחרונים כי "מתוך כבוד לקונגרס האמריקני ולברית בין ישראל לאמריקה, לא נמנע את כניסתו של אף חבר קונגרס לישראל"

 

בין חברי הקונגרס הדמוקרטים שהשתתפו בדיונים: יו"ר ועדת החוץ, אליוט אנגל מניו יורק, ויו"ר ועדת ההקצאה, ניטה לואי מניו יורק. לפי מקורות בקונגרס גם מנהיג הרוב סטני הויר ממרילנד השתתף בחלק מהשיחות, אך דוברתו, קייטי גרנט, אמרה כי הוא אינו מעורב בנושא. עם זאת, הויר התייחס להחלטת ישראל על טליב ועומא ואמר כי היא "מאכזבת מאוד, לא מכבדת ולא מקובלת". לדבריו, זהו "פצע בברית של ארה"ב עם ישראל".

חבר הקונגרס אליוט אנגל // צילום: AP

 

מקורות במפלגה הדמוקרטית אמרו ל- mcclatchydc.comכי במפלגה כעסו על כך שמסלול הביקור המתוכנן של עומאר וטלאיב פורסם, ואמרו כי המחוקקים בארה"ב חוששים שאינם יכולים לסמוך על התקשורת שלהם עם שגרירות ישראל.

 

קבוצת המחוקקים הדמוקרטים שוקלת גם פעולה נגד שגריר טראמפ בישראל, דייויד פרידמן, שהגן על החלטת ישראל ביום חמישי, תוך ציון חוקי המדינה נגד תנועת החרם BDS, שעומאר וטלאיב הן תומכות נלהבות שלה.

 

קבוצת חברי הקונגרס הדמוקרטים עשויה לקרוא לחקירה כללית של ועדת הפיקוח על "התפקיד שמילא השגריר פרידמן באיסור כניסתם של חברות הקונגרס לישראל", אמר גורם אחר בקונגרס. "ועדות בקונגרס יכולות להקשות על שגרירים לבצע את עבודתם", המשיך המקור, "אם הוא יקשה על חברינו לבצע את עבודתם".

Let's block ads! (Why?)



2019-08-17 17:05:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNjgzMzc10gEA?oc=5

קרא עוד >>>>


No comments:

Post a Comment