Pages

Tuesday, August 6, 2019

המשטרה ממליצה להעמיד לדין את סגן השר ליצמן בגין שוחד - וואלה!

המשטרה ממליצה להעמיד לדין את סגן השר ליצמן בגין שוחד - וואלה!

המשטרה ממליצה להעמיד לדין את סגן השר ליצמן בגין שוחד
עריכה: שניר דבוש

המלצה להעמיד לדין את ליצמן - עיקרי הממצאים:

  • הסתיימה חקירת סגן שר הבריאות: נמצאה תשתית ראייתית לביצוע עבירות
  • "פרשת ההסגרה": החשד - התערב למניעת הסגרת חשודה בעבירות מין בקטינות מאוסטרליה
  • חשד נוסף: ליצמן התערב למניעת סגירת בית עסק שממצאי התברואה בו הביאו לתחלואת לקוחות
  • לא נמצאה תשתית ראייתית לחשד שניסה לסייע לאסירים השפוטים בגין עבירות מין

המשטרה הודיעה היום (שלישי) כי הסתיימה חקירת סגן שר הבריאות יעקב ליצמן והמליצה להעמיד אותו לדין בחשד לעבירות מרמה, הפרת אמונים והצעת שוחד. בהודעתה מסרה המשטרה כי התגבשה תשתית ראייתית מספקת לכאורה לביצוע עבירות מרמה והפרת אמונים והדחה בעדות ב"פרשת ההסגרה" ועבירות מרמה והפרת אמונים והצעת שוחד ב"פרשת בית העסק לממכר מזון".

במסגרת הפרשה נחקרו כמה אירועים בהם עלה החשד ליצמן ניצל לכאורה את מעמדו ומרותו במשרד הבריאות במטרה להשפיע באופן פסול על שיקול דעתם של מגוון גורמי מקצוע הכפופים לו במשרד הבריאות. חקירת הפרשה, המכונה "תיק 1452", התנהלה ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433. תיק החקירה יועבר בימים הקרובים לפרקליטות מחוז ירושלים לעיון והחלטה.

האירוע הראשון שנחקר במסגרת הפרשה עסק בניסיונו של סגן השר ליצמן להשפיע באופן פסול על חוות דעתם של מספר פסיכיאטרים עובדי משרד הבריאות אשר מונו על ידי בית המשפט המחוזי בירושלים לקבוע את כשירותה הנפשית של מועמדת להסגרה לשלטונות אוסטרליה בגין עבירות מין בקטינות, וזאת בעיצומו של הליך הסגרה תלוי ועומד בבית משפט.

המועמדת להסגרה מלכה לייפר, שניהלה מוסד חינוך חרדי לבנות באוסטרליה, נחשדה על ידי הרשויות במדינה שביצעה עבירות מין בילדות בתקופת עבודתה. עשרות תלונות הוגשו נגדה אולם בבקשת ההסגרה של משרד המשפטים האוסטרלי שהועבר למשרד המשפטים הישראלי, גובשו ראיות ל-11 כתבי אישום נגד לייפר. לייפר עצמה נעצרה אולם קו ההגנה שלה היה כי היא אינה ברת הסגרה בשל מצבה הנפשי.

האירוע השני שנחקר במסגרת הפרשה עסק בהתערבות פסולה לכאורה של סגן השר ליצמן בניסיון להשפיע על הדרגים המקצועיים במשרדו לטובת בית עסק בתחום המזון שבעליו מקורב אליו, וזאת כדי למנוע את הליכי סגירתו בעטיים של ממצאי תברואה חמורים שנמצאו בו והביאו לתחלואה של כמה אנשים שאכלו מתוצרתו.

במסגרת החקירה נחקרו חשדות לאירועים נוספים, בהם סגן השר ליצמן פעל לכאורה על מנת להשפיע באופן פסול על הדרגים המקצועיים במשרד הבריאות (מב"ן - מרכז לבריאות הנפש) ובמשרדים נוספים למען מספר אסירים, חלקם שפוטים בגין עבירות מין, והכל במטרה לסייע בידם להשתחרר בתום שני שליש מתקופת מאסרם או לצאת לחופשה מהכלא. באשר לפרשה זו, נמצא חלק מן האירועים התיישנו ולגבי היתר לא נמצאה תשתית ראייתית מספיקה להוכחת החשדות.

Let's block ads! (Why?)



2019-08-06 08:02:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiJWh0dHBzOi8vbmV3cy53YWxsYS5jby5pbC9pdGVtLzMyNTE2NznSAQA?oc=5

קרא עוד >>>>


No comments:

Post a Comment