Pages

Saturday, August 10, 2019

תם המצוד: נתפסו שני חשודים ברציחתו של דביר שורק בגוש עציון - ישראל היום

תם המצוד: נתפסו שני חשודים ברציחתו של דביר שורק בגוש עציון - ישראל היום

צה"ל הודיע הערב (שבת) כי לכד שני פלשתינים בחשד שרצחו לפני יומיים את דביר שורק ז"ל בגוש עציון.  

מוקדם יותר נמסר מדובר צה"ל כי ארבעה חשודים מכפר בית כאחיל, הנמצא צפונית לחברון, נעצרו בחשד לביצוע הפיגוע. בין העצורים הייתה גם אישה. צה"ל המשיך גם במהלך השבת במצוד אחר המחבל שביצע את הפיגוע בו נרצח חייל ישיבת ההסדר, רב"ט דביר שורק, ביום רביעי בלילה. מצה"ל נמסר כי "פעילות שב"כ וצה"ל לאיתור החוליה שביצעה את פיגוע הדקירה נמשכת בכל האמצעים ובכל הכוח".

מדובר צה"ל נמסר כי שמות העצורים הם נציר סאלח חליל עצאפרה, יליד 95, תושב בית כאחל, פעיל חמאס, ללא מעצרים קודמים וקאסם עארף חליל עצאפרה, יליד 89, תושב בית כאחל, גם הוא לא נעצר בעבר. לוחמי צה״ל החרימו את רכב החשודים שעל פי החשד שימש אותם לביצוע הפיגוע. החוליה והרכב הועברו לחקירת כוחות הביטחון. 

במהלך הפעילות התפתחה הפרת סדר אלימה בהשתתפות כ-100 פלסטינים שיידו אבנים לעבר לוחמי צה"ל וכוחות הביטחון בכפר בית כחיל שבמרחב החטיבה המרחבית "יהודה". הלוחמים הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות.

במהלך הפעילות התפתחה הפרת סדר אלימה בהשתתפות כ-100 פלסטינים שיידו אבנים לעבר לוחמי צה"ל וכוחות הביטחון בכפר בית כחיל שבמרחב החטיבה המרחבית "יהודה". הלוחמים הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות.

כוחות צה"ל ביצעו מצוד אחר הרוצח מיום חמישי בבוקר, שעות ספורות לאחר שנמצאה גופתו של דביר ז"ל. עיקר המאמץ היה מודיעיני בהכוונת השב"כ, אך בנוסף פעלו כוחות מיוחדים בעיקר במרחב העיר חברון.  

הסריקות אחר המחבל // צילום: דו"צ

דביר הובא למנוחות ביום חמישי בבית העלמין אזרחי ביישוב עפרה, שבו גר. כ-1,500 איש הגיעו ללוות אותו בדרכו האחרונה, ושרו במשך דקות ארוכות שירי אבל. לאחר מותו הודיעו בני משפחתו כי יתרמו את אבריו, וכי קרניות עיניו יושתלו בחולים. "אם היינו יכולים לשאול את דביר - זה היה רצונו", אמרה המשפחה. 

כ-1,500 איש הגיעו להלוויה // צילום: מירי צחי 

אביו של דביר, יואב, ספד לו: "דביר היקר והאהוב שלנו, בעוד ימים אחדים היינו צריכים לחגוג לך 19. אני חושב על 19 השנים האלו ולא יכול שלא לחייך. זכרונך מעלה פנים מאירות, חשיבה חיובית, תום ואהבת אדם. אולי משהו מהחיוביות שלך ממשיך להקרין עלינו כל העת. לעיתים קרובות התבוננתי עלייך מהצד בפליאה, הייתה לך אישיות כובשת שלא יכולתי לעמוד על טיבה.  

"נמשיך להפיץ את הטוב והאור למרות הכאב" // צילום: אורן בן חקון

גופתו של שורק נמצאה ביום רביעי בלילה עם סימני דקירה סמוך למגדל עוז לאחר שנעדר מביתו משעות ערב ולא ענה לשיחות טלפון מחבריו ובני משפחתו. הגופה, שעליה היו סימני דקירה, נמצאה בכביש בין כיכר אפרת ומגדל עוז בצידי הדרך. בישיבת "אור תורה מחניים" שבה למד שורק במגדל עוז קיבלו בתדהמה את הידיעה על הרצח הנורא. הרב שלמה וילק, ראש הישיבה, סיפר ל"ישראל היום" כי התלמיד חזר מירושלים לאחר שרכש ספרים כמתנה למוריו, רגע לפני היציאה לחופשה בשבוע הבא. 

Let's block ads! (Why?)



2019-08-10 17:12:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNjgxNDg10gEA?oc=5

קרא עוד >>>>


No comments:

Post a Comment