Pages

Sunday, February 2, 2020

צו של משרד הבריאות: בידוד למי ששהה בסין - ישראל היום

צו של משרד הבריאות: בידוד למי ששהה בסין - ישראל היום

צעדים נוספים למניעת התפשטות הקורונה בישראל: מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, חתם היום (ראשון) על צו רשמי המורה על חובת בידוד. על פי צו בריאות העם, מי שהגיע לישראל, לרבות דרך מדינה אחרת, לאחר שהיה בסין במהלך 14 הימים האחרונים לפני בואו לארץ או שהיה במגע עם חולה קורונה מאומת – יחויב לשהות בבידוד, בביתו או במקום אחר המאפשר זאת. 

צילום: משה בן שמחון

מטרת הצו, שתוקפו 30 יום, היא למנוע הדבקה בנגיף הקורונה בישראל והוא יחול גם על מי שחזר לישראל מסין לפני יום תחילתו.

"היה לאדם ספק אם הוא היה במגע הדוק עם חולה, ישהה בבידוד ויפנה למשרד הבריאות לבירור הספק", נכתב בצו. "הבידוד יהיה לתקופה של 14 יום ממועד השהייה האחרונה בסין לגבי חוזר, או 14 ימים מיום המגע האחרון עם חולה".

עוד מורה הצו כי "אדם המצוי בבידוד לא יצא ממקום הבידוד אלא באישור של רופא, בהתאם לתנאי האישור. תנאי הבידוד, לרבות כללי היגיינה ומגע עם אדם המצוי בבידוד, יהיו בהתאם להמלצות משרד הבריאות לבידוד בית כפי שיתפרסמו מזמן לזמן".

לפי הצו, אדם שחזר לישראל ואין לו מקום מגורים קבוע בארץ, "ידווח למשרד הבריאות עם הגעתו לישראל או עם פרסום צו זה, לפי המוקדם מביניהם, על מקום שהייתו בתקופת הבידוד".

מוקדם יותר היום סיירו שר הפנים אריה דרעי ושר הבריאות יעקב ליצמן בנמל התעופה בן גוריון על מנת לבדוק מקרוב את ההיערכות לסגירת המעברים לאנשים ששהו בסין בשל הקורונה. 
  

הדיון בהיערכות להתפשטות הקורונה בלשכת רה"מ נתניהו, היום // צילום: חיים צח / לע"מ

"לא נאפשר פגיעה בבריאות הציבור. אנחנו כמעט בטוחים, לצערנו, שהנגיף יגיע לארץ. אנחנו נערכים לעשות כל מה שצריך כדי לטפל בזה. אנחנו מתפללים לה' שהווירוס לא יגיע. אולי התפילות יעזרו", אמר השר ליצמן.

שר הפנים דרעי הצטרף לדבריו של שר הבריאות ואמר: "לא צריך להיכנס להיסטריה, אבל חייבים להקפיד על כל ההנחיות. לא לוקחים סיכונים כשזה נוגע לחיי אדם. הנגיף התחיל בסין ונמצא בהרבה מדינות. איננו יודעים אם הוא כבר הגיע לישראל. אנחנו חיים בעולם קטן וזה עובר מהר, לכן כל ההיערעות וההגבלות על פי ההנחיות של משרד הבריאות. 

"ההנחיה שלי לעובדי רשות ההגירה היא שבדברים האלה אנחנו ראש קטן ולא מרחיבים שיקול דעת. כפי שאתמול החזרנו אזרחים סינים שעלו על מטוס מברית המועצות לישראל למרות שאמרנו שלא להביא אותם הנה". 

Let's block ads! (Why?)



2020-02-02 19:02:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzMwMDQ50gEA?oc=5

קרא עוד >>>>


No comments:

Post a Comment