Pages

Tuesday, August 20, 2019

סיבוב הפרסה הושלם: הסכם העודפים של ליברמן עם גנץ חשף סופית את הבלוף - ישראל היום

סיבוב הפרסה הושלם: הסכם העודפים של ליברמן עם גנץ חשף סופית את הבלוף - ישראל היום

אי אפשר להשתמט מהמסקנה, כי הסכם העודפים עם כחול לבן ממקם את אביגדור ליברמן ומפלגתו בצד של בני גנץ. ואי אפשר שלא להיזכר בדברים שאמר בעיתון זה כשבוע לפני סבב הבחירות שנערך ב־9 באפריל.

ש: "יש אופציה שבמצב פוליטי מסוים שעלול להיווצר כתוצאה מהבחירות, תצטרף לממשלה בראשות גנץ?"

ליברמן: "אין אופציה כזאת מבחינתנו. שמעתי את עופר שלח שאמר שאינו פוסל בלוק חוסם עם המפלגות הערביות. גנץ לא פרטנר לשום דבר. כאדם, הוא אדם ראוי. אבל בגלל איך שפיקד על 'צוק איתן' הוא לא ראוי. הוא בחיים לא ניהל מערכת אזרחית. אני הייתי שר החוץ, שר ביטחון, שר האנרגיה, תשתיות. הוא איש עם אפס ניסיון".

ש: גם נתניהו ב־96' הגיע לראשות הממשלה במצב דומה.

ליברמן: "ביבי הגיע אחרי תפקידים דיפלומטיים בכירים. הוא מילא תפקידים בהצלחה בסקטור הפרטי. ואל תשכח שהוא זכה בפריימריז בליכוד, הוא היה ראש אופוזיציה כמה שנים. לנו יש אופציה אחת ויחידה, אבל הצטרפות לקואליציה (של הימין) זה מותנה בשינוי דרמטי בכל נושא המאבק בטרור". 

עוד בנושא: 

למרות שבחלל הציבורי ליברמן לא מתבקש לתת דין וחשבון על זיגזג כזה, עדיין זה חסר תקדים שאישיות ציבורית תבצע סיבוב פרסה בעניין כל כך עקרוני, תוך כמה שבועות, כפי שליברמן עשה. ליברמן מסוגל להיות ממלכתי וענייני בנושאים לאומיים. אבל מבחינתו אחריות לאומית היא רק אופציה. ראה כל התסבוכת הפוליטית שלא היטיבה כלכלית וביטחונית עם המדינה. ליברמן פירק את השותפות עם הליכוד במצב חירום, בתחילת מבצע צוק איתן. המטרה שלו היתה לערער את מעמדו של ראש הממשלה בעיתוי בעייתי מאוד.

גם כשהתפטר בשנה שעברה מתפקיד שר הביטחון הוא ערער את השלטון והיו שהאשימו שהעניק ניצחון מורלי לחמאס. עצם כניסתו לתפקיד שר הביטחון במאי 2016 לא נעשתה לטובת חיזוק הממשלה, אלא במענה ללחצים מצד שרי ימין, כמו איילת שקד, כדי למנוע מנתניהו להקים ממשלת אחדות עם בוז'י הרצוג. 

מבחינת מראית העין של התוצאות הסופיות, הסכם העודפים יכול להעניק לבני גנץ תוספת של מנדט אחד וזה קריטי. ליברמן עוד לא הרים את האצבע לטובת גנץ, אבל בהחלט כבר לוחץ עם האצבע על כפות המאזניים. לא בטוח בכלל שההליכה שלו לצד של גנץ מרתיעה בוחרי ימין שמתכוונים להצביע לטובת ליברמן. אבל זה מחריף את תחושת הבגידה בקרב הימין הקשה ועוזר למסע הגעוואלד בקרב כלל מחנה הימין.

Let's block ads! (Why?)



2019-08-20 20:32:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNjg0NDAx0gEA?oc=5

קרא עוד >>>>


No comments:

Post a Comment