Pages

Thursday, August 8, 2019

פרשת 'מחוז ירושלים': התאגיד מפסיק לעבוד עם קודה תקשורת - אייס

פרשת 'מחוז ירושלים': התאגיד מפסיק לעבוד עם קודה תקשורת - אייס

כזכור, שלשום חשף 'הארץ' כי המשטרה שתלה רובה M-16 בביתו של תושב מזרח ירושלים, לטובת צילומי 'מחוז ירושלים'. הצבת כלי הנשק במסתור נועדה אך ורק לטובת הצילומים. החיפוש נעשה בביתו תושב שכונת עיסאוויה, סאמר סלימאן התקיים באחד הימים בנובמבר 2018 בשעות לפנות בוקר, ושודר בפרק התשיעי בסדרה. בסדרה נראה אחד השוטרים אומר כי בבית בו נערך החיפוש (ביתו של סלימאן, א"כ) נמצאה "מנהרה שלא הייתה מביישת את החפירות בעזה". בהמשך השוטרים מברכים זה את זה על מציאת הנשק, שכאמור הייתה סצנה מבוימת.

עם סיום החיפוש, קיבל סלימאן מהשוטרים "דו"ח חיפוש" בו נכתב כי "לא נתפס דבר", כאשר המטרה הייתה כאמור לתת לו הוכחה כי אינו חשוד בדבר. אלא שלאחר השידור, זיהו שכניו של סלימאן אותו ואת ביתו, והוא חושש כעת כי ייחשד בפעילות עבריינית-חבלנית או לחלופין, כמשתף פעולה עם ישראל.

לאחר הפרסום התקיימה שלשום ישיבה בהולה בין הבעלים של קודה רם לנדס למנכ"ל התאגיד אלדד קובלנץ וסמנכ"לית הטלוויזיה טל פרייפלד. באותה פגישה סוכם כי לנדס יבדוק את הטענות ויגיב עליהם עד היום. היום כבר הוחלט כאמור כי סצנות נוספות ייבדקו. בתאגיד חששו שיש סצנות נוספות שפוברקו. אתמול סיפק לנדס דוח ביניים לאחר שנבדקו פרקים נוספים, עם חשד לעוד 2 סצנות בעייתיות. לנדס גם הפיל את האשמה על 2 במאים של הסדרה, וטען בדוח כי אחד מהם כבר אינו עובד בקודה, והשני יוזמן לבירור כשיחזור מחו"ל.

בתקופה האחרונה עלתה סוגיית הדוקו-ריאליטי לדיון במועצת תאגיד השידור הציבורי, בלי לדעת שהדבר יתפוצץ בהמשך, אותן עריכות מניפולטיביות בפורמט כזה של ריאליטי. גורמים במועצה רצו עוד לפני שהפרשה התפוצצה, להוביל מהלך להפסקת שידורו של פורמט כזה בכאן 11, ונראה כי כעת הקרקע מוכנה לכך.

אגב, ישנה אפשרות כי הפרשה הנוכחית תוביל את התאגיד לדרוש מקודה פיצוי כספי, לאחר שלדעת התאגיד לפחות בכל הנוגע לסצנה הספציפית עם שתילת הרובה בביתו של סלימאן, הדבר אינו עומד בסעיף בחוזה בין הצדדים כי על חברת ההפקה לעמוד בכללי אתיקה עיתונאיים. כבר שלשום מסרו בכאן בין היתר כי "כל בתי ההפקה העובדים עם התאגיד, בהם קודה, חתומים על חוזה המחייב עמידה בכללי האתיקה, על פי כל דין. אם יימצא כי יש שמץ של אמת בטענות החמורות, המקרה יטופל בהתאם". במקרה קיצון, הסוגיה הנוכחית עוד עשויה להגיע לערכאות משפטיות.

Let's block ads! (Why?)



2019-08-08 10:01:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLmh0dHA6Ly93d3cuaWNlLmNvLmlsL21lZGlhL25ld3MvYXJ0aWNsZS83NjcxMDfSAQA?oc=5

קרא עוד >>>>


No comments:

Post a Comment