Pages

Sunday, August 11, 2019

חמאס קורא למוסלמים: "הגיעו לירושלים והגנו על אל-אקצא" - ישראל היום

חמאס קורא למוסלמים: "הגיעו לירושלים והגנו על אל-אקצא" - ישראל היום

מנהיגי חמאס פתחו היום (ראשון) בסדרה של קריאות לתומכיו להגיע לירושלים ולהתעמת עם המשטרה במסגד אל-אקצא. הארגון תקף את ישראל וטען כי היא מנסה לשנות את צביון המסגד.

דובר חמאס, חאזם קאסם, בתגובה לאירועים בהר הבית: ״קוראים לכל הפלשתינים והמוסלמים להגיע לירושלים ולהגן על מסגד אל-אקצא מהאויב הציוני. חמאס מברך את המתפללים המוסלמים שהשתתפו בהדיפת המתנחלים ובהגנה על מסגד אל-אקצא״.

מנהיג הלשכה המדינית של הארגון, אסמעיל הנייה, תקף את ישראל ואמר כי "מה שקורה באל אקצא מגלה מחדש את הממד הדתי של הסכסוך. למיתוסים הציוניים הקשורים להר הבית אין ביסוס ואין להם קשר לאתר. הם מנסים לשנות את הצביון האסלאמי של המסגד. 

"אני מצגיע להורים, האחים והמאמינים שעומדים באומת מול כל ניסיון להסתער על האתר המקודש בימים קדושים אלו ולשנות את הצביון שלו", הוסיף הנייה. 

גם שר החוץ האיראני הצטרף לקריאות וצייץ בעמוד הטוויטר הפופולרי שלו תמונה שבה נראה שוטר מפנה מתפללת מוסלמית בהר הבית. "מה שאתם רואים בתמונה קורה באל אקצא הבוקר, בימים המקודשים לנו. אותם טרוריסטים מקווים לכפות את עסקת המאה, חרפת המאה, על הפלשתינים". 

חמאס לא מוותר על קמפיין הטרור

היחסים בין ההנהגה באיראן לארגון הטרור השולט ברצועת עזה התחממו בחודשים האחרונים. הבידוד המדיני של חמאס, הכתף הקרה של מדינות ערב למצוקותיה של רצועת עזה והמשבר הכלכלי שבו נתון חמאס הביאו את הארגון להתמסר לחיבוק האיראני. זה תקופה ארוכה מונעים המצרים מיו״ר הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה לצאת לביקור רשמי בטהרן לטובת גיוס תרומות לתנועה המשוועת לכסף. בחמאס לא ויתרו ועל אף התנגדות המצרים. מי שהגיע לבסוף לטהרן היה סגנו של הנייה, סאלח אל עארורי, שיחד עם בכירים נוספים בלשכה המדינית של חמאס קבע את משכנו בביירות. 

לפני פחות מחודש הגיעו אל עארורי ומשלחת בכירי חמאס לטהרן לסבב פגישות עם בכירי המשטר באיראן - שבמהלכו זכו להבטחה לסיוע נדיב מהאיראנים בדמות תרומות כספיות והעברת אמצעי לחימה גם לחמאס, בנוסף לחימוש הזרוע הצבאית של ארגון הפרוקסי של איראן ברצועה - הג’יהאד האסלאמי הפלשתיני. 

אולם גם בחמאס יודעים שמתנות לא מחלקים בחינם, בטח לא האיראנים הכורעים תחת משטר הסנקציות של ממשל טראמפ ונמצאים במסלול התנגשות מול ארה"ב ובריטניה בעקבות המתיחות במפרץ הפרסי. אולם בעוד הנהגת חמאס נזהרת בכבודם של המתווכים המצרים הפועלים לשמר את הבנות הרגיעה ברצועת עזה, ומבהירה כי את הפיגועים בגדר הגבול ברצועה ביצעו חוליות של מפגעים שפעלו לכאורה על דעת עצמם, בשל המצב ההומניטרי הקשה שנוצר בגלל המצור על רצועת עזה, ההוראה להסלים את האירועים בהר הבית כאשר עשרות אלפי מתפללים מוסלמים פוקדים את מסגד אל-אקצא בחג הקורבן מגיעה היישר מטהרן - המבקשת להקים על ישראל וארה"ב את העולם המוסלמי כולו בשם "הסכנה לאל-אקצא". 
ניתן בנקל גם לקשור את הפיגוע בגוש עציון, שבו נרצח דביר שורק הי״ד בידי שני פעילי חמאס לניסיונותיו הבלתי פוסקים של סגן יו״ר הלשכה המדינית של חמאס סאלח אל עארורי לשקם את תשתיות הטרור של חמאס בגדה המערבית שרוסקו במהלך מבצע חומת מגן באינתיפאדה השנייה. אל עארורי היה זה שעמד מאחורי הפעלת "מטה הגדה" בעזה יחד עם מאזן פוקהא שחוסל לפני כמה שנים סמוך לביתו במערב העיר עזה, בפעולה שיוחסה לכוחות המיוחדים של ישראל. זאת בשל מעורבותו הבלתי פוסקת עם אל עארורי לשקם את תשתיות הטרור של חמאס בגדה המערבית להפעיל תאים רדומים ולהוציא ניסיונות פיגוע נגד מטרות צבאיות ומתיישבים יהודים ביהודה ושומרון ואף בתוך תחומי הקו הירוק. 

Let's block ads! (Why?)



2019-08-11 13:56:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNjgxNzcx0gEA?oc=5

קרא עוד >>>>


No comments:

Post a Comment