Pages

Wednesday, August 28, 2019

המלכוד של נסראללה: חייב להגיב למרות שהוא במשבר - ישראל היום

המלכוד של נסראללה: חייב להגיב למרות שהוא במשבר - ישראל היום

כלי התקשורת של חיזבאללה בלבנון התגייסו אתמול להבליט את "הפחד שאחז בישראל" בעקבות איומי נסראללה, ואת אמצעי הכוננות המוגברים שנקטה בגבול הצפון. כתב אלמנאר טיפס אל הרכס שמול משגב עם כדי לשגר משם דיווחים מצולמים על הסיורים הרגליים והרכובים של צה"ל "שנעלמו כליל מן השטח" ועל החיילים הישראלים, "שנטשו את העמדות הקדמיות".  

אלא שבאותן שעות עצמן נתקפה כל הצמרת הלבנונית בחרדה מחשש שתגובת חיזבאללה על פעילות הרחפנים ברובע א-דאחיה תיחלץ מישראל תגובה קשה יותר נגד חיזבאללה, שתצית תבערה גדולה ותגרור את לבנון כולה למלחמה שאיש איננו רוצה בה.

כך קרה, שעוד לפני ששמעו את עצתו של ראש הממשלה נתניהו לנסראללה "להירגע", פעלו נשיא לבנון וראש ממשלתה לצנן את רוחו הנסערת של מזכ"ל חיזבאללה ב"טקטיקה" חדשה, שלא נוסתה בעבר. הנשיא, עון, משת"פ ידוע של חיזבאללה, מיהר להכריז כי המדובר ב"הכרזת מלחמה" על לבנון ש"מצדיקה תגובה", וראש הממשלה, חרירי, יריב מושבע של נסראללה, הגדיר את חדירת הרחפנים כ "פגיעה של ממש בריבונות לבנון".

אלא שהאמירות הללו לא באו להמריץ את נסראללה להגיב, אלא בדיוק להפך. ההיגיון אומר שאם המדובר, לכאורה, בפעולה "נגד מדינת לבנון כולה ופגיעה בריבונותה" מן הראוי להשאיר בידי ממשלת לבנון, ולא בידי חיזבאללה לבדו, את ההחלטה כיצד להגיב. בפעולה צבאית, או אולי להסתפק במהלך דיפלומטי של פנייה אל האו"ם או מועצת הבטחון?

אין שום ספק שגם נסראללה איננו מעונין בעימות נרחב עם ישראל בשעה זו, שארגונו נמצא במשבר כלכלי חמור בעקבות הקיצוץ הדרמטי בסיוע האירני ועדיין מלקק את פצעי הלחימה בסוריה, שעלתה לארגון באלפי הרוגים ופצועים. בנסיבות אחרות אפשר שהיה מנסה להבליג

אבל הפעם יש לפחות שלוש סיבות שדוחפות אותו, להבנתו, לתגובה. הראשונה, עצם הפגיעה המדויקת במתקן לדיוק הטילים שסיפקו לו האירנים. המדובר בסוג של "מערבל" שמאפשר לשדרג את חומרי ההדף של הטיל ולשפר את השליטה בנתיבו. בכך שובשה למעשה יכולתו של הארגון להמשיך בפרויקט.

עוד בנושא: 

 השנייה, העובדה שחדירת הרחפנים, הייתה פעולה "רועשת" שנצפתה על עוברים ושבים ולא ניתן להסתירה והשלישית, העובדה שנסראללה הושפל פעמיים בתוך יממה על ידי ישראל. בפעם האחת בסוריה בחיסול שני פעיליו שניסו לשגר רחפנים לישראל ובפעם השנייה, בחדירת כלי טיס בלתי מאוישים ובגובה נמוך אל לב מבצרו בדאחייה של ביירות.

כך נולדה אמש הנוסחה שגובשה והופצה מטעם חיזבאללה: "תגובה מדודה ושקולה" נגד ישראל, שלא תוביל למלחמה רבתי. נסראללה, בנוסחה הזו, מסתמך על העדר התגובה הישראלית לפגיעה בחיילי צה"ל בינואר 2015 שבאה בעקבות חיסול ששה פעילי חיזבאללה ברמת הגולן. אפשר שינסה לחזור על התרחיש הזה ולפגוע בחיילי צה"ל לאורך הגבול, כפי שרמז.

אלא שאין שום בטחון שהתרחיש הזה יחזור על עצמו ואין שום ערובה שה"מידתיות" לא תצא משליטה והעימות עם חיזבאללה יסלים. בצד הקריאות לנסראללה להירגע היה מקום להבהיר למזכ"ל המתלהם כי ישראל תמשיך לפגוע באנשי הארגון המנסים לפעול נגדה מסוריה או מכל מקום אחר וגם לא תחדל מן המאמץ לסכל את הניסיון לדייק ולשדרג את הטילים הנמצאים בידי הארגון. 

מצרים מצדה, פעלה אתמול כדי לצנן את ההתלהבות של ארגוני הטרור בעזה ,שמיהרו להכריז כי יצטרפו לכל עימות בין ישראל לחיזבאללה. אנשיו של סיסי הבהירו לחמאס שלא יסבלו שום גילויי נאמנות לטהראן ושום הבעת סולידריות עם נסראללה ברצועה מעבר לגדר.

Let's block ads! (Why?)



2019-08-28 07:23:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNjg2Mjc30gEA?oc=5

קרא עוד >>>>


No comments:

Post a Comment