Pages

Saturday, November 9, 2019

"המלך עבדאללה מנע מהציונים להיכנס למובלעות" - ישראל היום

"המלך עבדאללה מנע מהציונים להיכנס למובלעות" - ישראל היום

סוף חכירת המובלעות בצופר ובנהריים ושחרור שני העצורים הירדנים מישראל, נכרכו היום (שבת) יחדיו בתקשורת הירדנית. לפי דיווחים במדינה, שר החוץ הירדני איימן ספאדי יערוך מסיבת עיתונאים בנהריים ביום שני לרגל המאורע.

החלטת המלך עבדאללה באה בעקבות קמפיין ציבורי בירדן שהחל לפני כשנתיים. לממשלה הוגשו אז בקשות מחברי פרלמנט לחשוף את כוונותיה ולהכריז על תום החכירה, אך זו לא מיהרה להגיב. דבר זה ליבה עוד יותר את הרוחות והחשש ברחוב, שהמלך דווקא יחליט להאריך את תוקף הנספחים. 

בימים שלפני החלטת המלך באוקטובר 2018, המוני ירדנים צעדו בעמאן וקראו לשים סוף לחכירה. באותה מחאה השתתפו האיגודים המקצועיים, ואיגוד עורכי הדין אף פנה בעצמו לממשלה בדרישה להודיע שנה מראש, אם יוחלט על ההארכה כלשהי בנספחי הסכם השלום עם ישראל. 

שר החוץ איימן א-ספאדי // צילום: רויטרס

בכנס חגיגי שערכו האיגודים המקצועיים וועדת שחרור האסירים בשישי, הסתמנה שביעות רצון. עבד אל-רחמן מרעי והיבא אל-לבדי, ששבו לארצם בשבוע שעבר, הודו למלך עבדאללה, למאמצי הממשלה ולשר החוץ. ראש מועצת האיגודים זיד אל-כילאני נקט טון אישי יותר. "נרים ראשינו לכבוד המלך שהשיב את אל-ר'מאר ואל-באקורה (שמותיהן הערביים של המובלעות) - ומנע מהציונים להיכנס אליהן החל מראשון", אמר.  

האירועים הטיבו עם מעמדו של המלך עבדאללה, שהשביע בחמישי שעבר 11 שרים חדשים בממשלת עומאר א-רזאז. זוהי תחלופת השרים הרביעית מאז מינויו של ראש הממשלה לפני כשנתיים. עתה יפנה הקבינט לטיפול בגירעון בתקציב המדינה, שהגיע לסביבות ה-40 מיליארד דולר. שר האוצר מוחמד אל-עסעס צפוי להורות על שורת רפורמות מבניות בצל החשש מהפגנות ומשביתות. רק בתחילת אוקטובר, הוסכם על סיום שביתת המורים שנמשכה חודש, בשל סירוב להעלות את שכרם. הפשרה קבעה שההעלאה זו תנוע בין 35 ל-65 אחוזים החל מהשנה הבאה. 

Let's block ads! (Why?)



2019-11-09 18:16:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzA1NjAz0gEA?oc=5

קרא עוד >>>>


No comments:

Post a Comment