Pages

Tuesday, November 19, 2019

רגע לפני תום המנדט של גנץ: סבב פגישות קדחתניות במטרה להקים ממשלת אחדות - ישראל היום

רגע לפני תום המנדט של גנץ: סבב פגישות קדחתניות במטרה להקים ממשלת אחדות - ישראל היום

השעון הפוליטי מתקתק לאחור: יממה לתום המנדט של בני גנץ להרכבת ממשלה, עוסקים הליכוד, כחול לבן ונשיא המדינה בסבב פגישות קדחתניות במטרה להגיע להסכם על ממשלת אחדות לפני תום המנדט.

צילום: ערוץ הכנסת

הבוקר החל בפגישה של יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, עם נתניהו. בשעות הצהריים נפגשו צוותי המו"מ של הליכוד וכחול לבן. בשעה 16:30 החל נשיא המדינה, ראובן ריבלין, בסבב פגישות כשעל הפרק – הקמת ממשלה תוך 24 שעות. ריבלין ייפגש עם יו"ר הבית היהודי, ח"כ רפי פרץ; יו"ר המחנה הדמוקרטי, ח"כ ניצן הורוביץ. לאחר מכן ייפגש ריבלין עם צוות המו"מ הקואליציוני של הליכוד בראשות ראש הממשלה, בנימין נתניהו. מאוחר יותר בשעה 22:00 ייפגשו ראש הממשלה בנימין נתניהו וח"כ בני גנץ לפגישה מכרעת.

בתוך כך, בכחול לבן החליטו על "עוצר ראיונות והתבטאויות", לקראת הישורת האחרונה להרכבת הממשלה. גם בליכוד הנמיכו את הלהבות וההתבטאויות כלפי ליברמן, כבר מאתמול. 

עוד בנושא:

בימים האחרונים גברו הלחצים על הצדדים השונים להגיע להסכמה שתמנע בחירות שלישיות. בשלב מסוים נתן ליברמן הסכמה עקרונית להקמת ממשלת מיעוט שתישען על חברי הרשימה המשותפת, אולם לנוכח הביקורת הציבורית קיים ספק רב אם המהלך ייצא לפועל. התוכנית הייתה להגיע לסף חתימה על הסכם על מנת להציב לנתניהו אולטימטום שיחייב אותו לפרק את גוש הימין ולהצטרף לממשלת אחדות. למרות זאת, ליברמן לא נתן התחייבות חד-משמעית שאכן ייכנס לממשלה ברגע האמת, בעיקר על רקע העובדה שבכחול לבן דרשו כי יצביע בעדה ולא ייעדר מאולם המליאה כפי שתכנן לעשות.

יצליח להגיע להסכם? בני גנץ // צילום: אורן בן חקון

שלשום ואתמול דווח על התקדמות בכיוון השני, במסגרת המגעים בין הליכוד לישראל ביתנו. נתניהו וליברמן נועדו בלשכת ראש הממשלה ודיווחו על "שיחה טובה באווירה עניינית". לאחר מכן, במהלך כנס החירום שערך הליכוד נגד ממשלת מיעוט, נמנע נתניהו באופן חריג ביחס לשבועות האחרונים מלתקוף את ליברמן. גם גורמים בש"ס אמרו כי קיבלו הנחיה שלא לתקוף את יו"ר ישראל ביתנו לאור מה שהסתמן כאפשרות לפריצת דרך במו"מ.

Let's block ads! (Why?)



2019-11-19 14:29:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzA4NTAx0gEA?oc=5

קרא עוד >>>>


No comments:

Post a Comment