Pages

Wednesday, November 27, 2019

נחיתת החירום של מסוק היסעור: חיל האוויר הקים צוות בדיקה - וואלה!

נחיתת החירום של מסוק היסעור: חיל האוויר הקים צוות בדיקה - וואלה!

נחיתת החירום של מסוק היסעור: מפקד חיל האוויר הקים צוות בדיקה
צילום: שי מכלוף, דיווחים חמים מהשטח ודוברות מרחב נגב, עריכה: עמית שמחה

מפקד חיל האוויר אלוף עמיקם נורקין מינה היום (רביעי) צוות תחקיר מומחים לתקלת המנוע במסוק ה"יסעור" אמש, שבעקבותיה התבצעה נחיתת חירום בדרום. מדובר צה"ל נמסר כי הצוות, שבראשו יעמוד קצין בדרגת אלוף-משנה, יחל מיד בעבודת התחקיר. בנוסף לכך, נמסר כי מצאה אתמול הקופסה השחורה של המסוק והיא תישלח לבדיקה.

בעקבות התקלה, מערך מסוקי היסעור מקורקע עד לסיום הבדיקות הנדרשות להחזרתו לפעילות מבצעית ולאימונים. נורקין אמר כי "צוות המסוק פעל היטב וההחלטות המהירות והנכונות שלקחו הטייסים עם גילוי האש במנוע היסעור, הצילו את חייהם ואת חיי הלוחמים במסוק".

נחיתת החירום התבצעה אתמול סמוך לקיבוץ בית קמה במועצה האזורית בני שמעון. מתחקיר ראשוני של האירוע עולה כי המסוק היה חלק ממבנה של שלושה כלי טיס שביצע טיסת אימונים בדרום הארץ. במהלך הטיסה, זיהה טייס אחד המסוקים כי מסוק אחר עולה באש ודיווח על כך ברשת הקשר.

לדברי גורמים מקצועיים, הצוות הפגין תושייה ורמה מקצועית גבוהה מאוד, ותוך כדי תהליך קבלת החלטות מהיר נחת בלב השטח, סמוך לאזור מיושב, כשבבטן המסוק חיילים נוספים. בעת גילוי התקלה במנוע היו על המסוק שני טייסים, מכונאי מוטס, ו-11 לוחמי שלדג שהיו בדרכם לאימון בדרום הארץ. למרות מאמצי הכיבוי, המסוק נשרף כליל.

קצין בכיר בחיל האוויר, שבקיא בתחקור האירוע, אמר כי המסוק טס בגובה של כ-170 מטרים. מרגע זיהוי השריפה במנוע, המסוק נחת תוך דקות בודדות. הוא הסביר שהמטוס אמנם ותיק, אך "המנוע הוא לא בן 50 (כמו המסוק)". הקצין הוסיף כי "ההחלטה לנחות במהירות הצילה חיים בסבירות גבוהה".

הקופסה השחורה נמצאה למרות הערכת גורמים בשטח כי הסיכויים להצילה נמוכים. "לא זכור לנו אירוע כזה", הם העידו. גורם הבקיא בפרטי האירוע סיפר כי "ברגע שצוות האוויר זיהה שריפה במנוע ודיווח עליה, הופעל אמצעי כיבוי אש במנוע, אבל האש כבר התפשטה מעבר למנוע והיה מאוחר מדי".

נחיתת החירום של היסעור התרחשה סמוך למועד ההכרעה של צה"ל בנושא המסוק הכבד העתידי של חיל האוויר. שני המסוקים שמתמודדים על המכרז הם מסוק הצ'ינוק של חברת בואינג ומסוק ה-CH-53 K של לוקהיד-מרטין וסיקורסקי.

Let's block ads! (Why?)



2019-11-27 14:49:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiJWh0dHBzOi8vbmV3cy53YWxsYS5jby5pbC9pdGVtLzMzMjYyNjDSAQA?oc=5

קרא עוד >>>>


No comments:

Post a Comment