Pages

Tuesday, August 13, 2019

אחרי 4 חודשים: נקבע מותה של הדיילת שנדבקה בחצבת בטיסה - וואלה!

אחרי 4 חודשים: נקבע מותה של הדיילת שנדבקה בחצבת בטיסה - וואלה!

אחרי ארבעה חודשים: נקבע מותה של הדיילת שנדבקה בחצבת בטיסה
צילום: רוני כנפו, עריכה: תומר לוי

דיילת אל על שאושפזה במצב קשה לאחר שנחשפה לחולה חצבת בטיסה מניו יורק מתה היום (שלישי) בבית החולים מאיר בכפר סבא. הדיילת שמאושפזת בבית החולים מאז חודש אפריל האחרון, הועברה אתמול בערב בקריסת מערכות. כל מאמצי הרופאים לא צלחו והם נאלצו לקבוע את מותה.

הדיילת, בת 43, נכחה בטיסת 002 שיצאה משדה התעופה קנדי בניו יורק באותו החודש ונחתה בארץ יממה אחרי. לאחר שהחלה לפתח סימפטומים למחלה, פונתה בהכרה מעורפלת לטיפול נמרץ בבית החולים מאיר במצב קשה.

בעקבות האירוע, הודיע משרד הבריאות כי מי מנוסעי וצוות הטיסה שפיתח מחלת חום "מתבקש ליידע את הרופא המטפל על חשיפה לחולה חצבת". בנוסף, ביקש המשרד לחדד כי מי שנכח על הטיסה וחושב שנדבק, "שיצמצם למינימום את השהייה שלו במרחב הציבורי".

הדבקתה של הדיילת מצטרפת לשורת מקרים של חשיפה למחלה במהלך טיסות בחודשים האחרונים. בחודש יוני הודיע משרד הבריאות על חולה חצבת בטיסת אל-על מספר LY84 שיצאה מתאילנד ב-16 לחודש בשעה 14:30 ונחתה בנמל התעופה בן גוריון באותו היום בשעה 21:00. רק חמישה ימים לפני כן, הודיע משרד הבריאות על חולה חצבת בטיסה של חברת איזי ג'ט מישראל ללונדון ב-5 ביוני. הטיסה יצאה מנמל תעופה בן גוריון בשעה 15:15 והגיעה לנמל התעופה לוטון בלונדון בשעה 19:30.

על פי נתוני משרד הבריאות, 4,152 בני אדם אובחנו בשנה האחרונה בחצבת. על פי הנתונים, מרבית המקרים אירעו בתקופת החורף - 952 מקרים נרשמו באוקטובר, 915 בנובמבר ו-619 בדצמבר. במחוז ירושלים נרשמו מרבית המקרים - 2,273. ילדים בגילים שנתיים עד תשע מהווים הקבוצה הגדולה ביותר של הנדבקים.

אדוה לוטן, מנכ"לית עמותת מדעת, הזהירה מפני שאננות לנוכח הירידה בהיקף ההדבקות בחצבת, ואמרה: "אנחנו קוראים שוב למשרד הבריאות לפעול בצורה מערכתית כדי למנוע מצבים כאלו בעתיד. בין היתר, לפעול בהקדם לאימוץ הצעת החוק למדיניות חיסונים לאומית ולקידום שלה כהצעת חוק ממשלתית".

(עדכון ראשון 12:38)

Let's block ads! (Why?)



2019-08-13 11:00:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiJWh0dHBzOi8vbmV3cy53YWxsYS5jby5pbC9pdGVtLzMyNTI5ODnSAQA?oc=5

קרא עוד >>>>


No comments:

Post a Comment