Pages

Thursday, August 15, 2019

גורמים מדיניים: שוקלים למנוע את כניסתן של חברות הקונגרס התומכות ב-BDS - מעריב

גורמים מדיניים: שוקלים למנוע את כניסתן של חברות הקונגרס התומכות ב-BDS - מעריב

בדרך לעימות נוסף בין ממשלת ישראל למפלגה הדמוקרטית? גורמים מדיניים אומרים הבוקר (חמישי) כי נשקלת האפשרות למנוע את כניסתן של חברות הקונגרס הדמוקרטיות אילהאן עומאר ורשידה טאליב, הידועות כמי שתומכות בתנועת ה-BDS. אתמול התקיימו התייעצויות בין רה"מ, שר הפנים, שר החוץ, שר הבט"פ, ראש המל"ל והיועץ המשפטי לממשלה לגבי ההחלטה הסופית שתתקבל בנושא ולדברי אותם גורמים, צוותים מקצועיים ומשפטיים של משרדי הממשלה ממשיכים לבחון את החומרים. עפ"י החוק - הסמכות נתונה בידי שר הפנים.

הוושינגטון פוסט מדווח כי ראש הממשלה בנימין נתניהו שוקל שלא לאפשר את כניסתן של חברות הקונגרס הדמוקרטיות אילהאן עומאר ורשידה טאליב בגלל תמיכתן בתנועת ה-BDS, כך על פי עוזרים של חברי קונגרס המעורים בנושא. השתיים צפויות להגיע לישראל מחר. בעבר אמר שגריר ישראל בארה"ב, רון דרמר, כי כניסתן לישראל תתאפשר למרות דעותיהן.

לדברי אותם עוזרים, במידה ונתניהו אכן יקבל החלטה כזו, הדבר צפוי לעורר תרעומת בקרב ההנהגה הדמוקרטית וארגונים יהודיים, שהזהירו מפני מניעת כניסה של חברי קונגרס בגלל הדעות הפוליטיות שלהם. 

על פי הדיווח, הממשלה הייתה אמורה להודיע על ההחלטה כבר אתמול, אולם הודיעה כי תעשה זאת היום. דובר של שגרירות ישראל בוושינגטון הגיב לפניית הוושינגטון פוסט ב"אין תגובה". החלטה של נתניהו למנוע את כניסתן של שתי חברות הקונגרס צפויה להרחיב את המחלוקת בין הממשלה למפלגה הדמוקרטית, שאמרו שצעד כזה אינו מתאים למדינה שמתגאה בהיותה דמוקרטיה סובלנית. 

מוסי רז, מועמד רשימת המחנה הדמוקרטי לכנסת, הגיב בטוויטר ואמר כי "דרעי שוקל למנוע כניסה לארץ של חברות קונגרס מהמפלגה הדמוקרטית בארה"ב. נסעתי בשנה שעברה עם ח"כ מיכל רוזין לרואנדה ואוגנדה.חשבנו שיש סיכוי שלא יתנו לנו להיכנס. זה היה משמח אותנו מאוד ומוכיח את מה שרצינו להוכיח על המדינות הללו. אם דרעי ימנע את כניסתן הוא רק יוכיח שהדמוקרטיה בסכנה".
 


הר הבית ימנע את הביקור?

אתמול דווח בחדשות 13 כי ישראל נערכת לתרחיש לפיו עומאר וטאליב ירצו לבקר בהר הבית וינסו לעשות זאת עם בכירים ברשות הפלסטינית. ביקור כזה עלול להיות פוטנציאל נפיץ בשל המתיחות בהר הבית בימים האחרונים.
על פי הדיווח, סגן היועץ לביטחון לאומי במשרד ראש הממשלה, ראובן עזר, קיים דיון שהוגדר כה סודי שביקשו מבכירים שהשתתפו בו לא לספר שהוא קרה. גורמים המעורים בפרטים סיפרו כי בסיום הדיון עזר אמר כי ההערכה היא שחברות הקונגרס המוסלמיות ירצו לבקר בהר הבית. סגן היועץ לביטחון לאומי הנחה אז את המשטרה לוודא כי בכירים פלסטינים לא יצטרפו לביקור כזה. הוא סיכם כי היעד המועדף מבחינת ישראל הוא שחברות הקונגרס הדמוקרטיות כלל לא יגיעו לישראל, כלומר יבטלו את הביקור. עם זאת נציגי משרדי הממשלה שהשתתפו בדיון הביעו עמדה פה אחד כי יש לאפשר להן להיכנס לישראל אם הן כן יגיעו, למרות תמיכתן ב-BDS. הביקור רגיש מאוד ובישראל נערכים אליו בעיקר כדי למנוע פגיעה ביחסים בין ארה"ב וישראל. 
 

כזכור, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הביע את מורת רוחו על החלטתה של ישראל לאפשר לשתי חברות הקונגרס הרדיקליות להגיע לביקור בישראל ובשטחי הרשות הפלסטינית, כך דווח בשבת בחדשות 13. על פי הדיווח, הנשיא הביע את חוסר שביעות רצונו מהמהלך בפני יועציו, וטען כי מדובר בטעות ישראלית. הדים לתחושתו של טראמפ הגיעו גם ללשכת ראש הממשלה.

Let's block ads! (Why?)



2019-08-15 06:39:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiNWh0dHBzOi8vd3d3Lm1hYXJpdi5jby5pbC9uZXdzL3BvbGl0aWNzL0FydGljbGUtNzEzNDkz0gEA?oc=5

קרא עוד >>>>


No comments:

Post a Comment