Pages

Friday, January 3, 2020

ישראל הזהירה את חמאס מניסינות תגובה לחיסול סולימאני - וואלה!

ישראל הזהירה את חמאס מניסינות תגובה לחיסול סולימאני - וואלה!

בעקבות החיסול: ישראל הזהירה את חמאס והג'יהאד מניסיונות תגובה מהרצועה

ישראל העבירה היום (שישי) אזהרות באמצעות מצרים לחמאס ולג'יהאד האסלאמי מפני ניסיונות להגיב משטחי רצועת עזה לחיסולו של קאסם סולימאני בידי ארצות הברית. מוקדם יותר ערך שר הביטחון נפתלי בנט הערכת מצב בקריה בתל אביב בהשתתפות הרמטכ"ל אביב כוכבי ובכירי מערכת הביטחון.

כבר משעות הבוקר ישראל הגבירה כוננות בגבול הצפון וסגרה את אתר החרמון למבקרים. ראש הממשלה בנימין נתניהו קטע את ביקורו באתונה. מצה"ל נמסר כי "לאור הערכת המצב הוחלט כי אתר החרמון לא ייפתח היום למבקרים. אין הנחיות נוספות לתושבי הגולן והאזור והשגרה נמשכת". בנוסף לכך, מוקדם יותר העלה צה"ל את רמת הדריכות בגבולות ישראל, בדגש על גבול סוריה ולבנון מחשש לתגובה איראנית.

האיראנים מעבירים מדי שנה סיוע כספי לשני הארגונים הפלסטינים ובין הג'יהאד לאיראן קיים קשר הדוק מאוד. ברחבי הרצועה התקיימו הפגנות מחאה בעקבות החיסול, ובשעות אחר הצהריים אירעו כמה התקהליות סמוך לגדר הגבול.

בתקיפה של צבא ארצות הברית הלילה חוסלו גם אבו מהדי אל-מוהנדס, סגן מפקד המיליציות, ועוד שורת בכירים, ביניהם איש חיזבאללה בעיראק מוחמד קוות'רני. בפנטגון אמרו כי חיסולו של סולימאני נועד להרתעת איראן מביצוע מתקפות נוספות.

בתגובה לחיסול, אמר המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, כי נקמה ממתינה ל"פושעים" שהרגו את סולימאני, וכי הוא "בגן עדן". עוד הוסיף כי הפעולה מחזקת את המוטיבציה להתנגדות לארצות הברית וישראל, והכריז על שלושה ימי אבל. המועצה העליונה של איראן דנה בחיסולו של מפקד כוח קודס קאסם סולימאני ומסרה כי חיסולו זה טעות אסטרטגית של ארצות הברית.

חמאס מסר כי הוא משתתף בצער העם האיראני על חיסול מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה הלילה בעיראק. "מוסרים תנחומים להנהגה ולעם האיראני על מותו של סולימאני, לו היה תפקיד בולט בתמיכה בהתנגדות הפלסטינית". עוד נאמר כי חמאס "מגנה את הפשעים האמריקניים הזורעים מתח באזור ומשרתים את האויב הציוני הנפשע. ארצות הברית נושאת באחריות לדם שנשפך באזור הערבי, התנהגותה התוקפנית יוצרת סכסוכים מבלי לקחת בחשבון את האינטרסים של העמים, חירותם ויציבותם".

נשיא איראן, חסן רוחאני, אמר כי איראן נחושה עוד יותר בהתנגדותה לארצות הברית, זאת בעקבות חיסולו בעיראק של מפקד כוח קודס קאסם סולימאני. "מות הקדושים של סולימאני יהפוך את איראן לנחושה יותר בהתנגדותה להתפשטות ארצות הברית ולשמירה על ערכיה האסלאמיים. איראן ומדינות אחרות באזור החפצות בחופש וחירות ינקמו את נקמתם".

Let's block ads! (Why?)



2020-01-03 16:07:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiJWh0dHBzOi8vbmV3cy53YWxsYS5jby5pbC9pdGVtLzMzMzI5NjTSAQA?oc=5

קרא עוד >>>>


No comments:

Post a Comment